Hola a tots,
Ahir a la classe de seminari vam tenir la possibilitat de conèixer varis estils d'escoles de primària i varies formes d'ensenyament mitjançant records que anàvem exposant .
Fen un petit resum em vaig quedar amb aquestes idees:
-Metodologies diferents: estrictes (una companya ens explicava l'exemple de les sabates que la seva mestra en veure que no les tenia posades li va fer anar tot el dia descalça), per altra banda l'escola on l'alumne és el centre de l'escola i és te molt en compte la seva opinió i participació.
-Vam tenir l'oportunitat de veure estils de mestres diferents en quan a l'ensenyament, com per exemple un company exposava el cas d'un mestre que era "amic dels alumnes", és a dir tant els nens com els alumnes sentien molta estima mútuament i això feia que les classes fossin més amenes, sense perdre de vista l'objectiu de l'ensenyament.
-Un dels aspectes que jo mai li hauria donat importància és a la situació de l'escola en quan a context, mai hauria imaginat la influència que pot tenir en els alumnes, companys exposaven exemples d'escoles al voltant de la natura on podien tenir molta "informació a l'abast" o bé escoles al voltant de barris no tant agradables on els nens podien veure un altre tipus d'informació que per edat penso que no és del tot recomanable.
Pel que fa al meu cas, em vaig sentir identificada amb molts aspectes que comentaven els meus companys i en altres no tant.
Jo vaig estudiar en una escola religiosa d'on tinc bons records, recordo que teníem una mascota a la classe i que cada cap de setmana se l'emportava algú. Recordo també que cada final de trimestre fèiem una petita festa on hi participàvem tots, des dels mestres, alumnes fins els pares. Recordo que un cop per setmana ens feien anar a missa. Recordo molts estils de mestres, des del mestre "amic dels alumnes" fins els mestres que semblava que nomes feien la classe per a dos alumnes.Ahir a la classe de seminari vam tenir la possibilitat de conèixer varis estils d'escoles de primària i varies formes d'ensenyament mitjançant records que anàvem exposant .
Fen un petit resum em vaig quedar amb aquestes idees:
-Metodologies diferents: estrictes (una companya ens explicava l'exemple de les sabates que la seva mestra en veure que no les tenia posades li va fer anar tot el dia descalça), per altra banda l'escola on l'alumne és el centre de l'escola i és te molt en compte la seva opinió i participació.
-Vam tenir l'oportunitat de veure estils de mestres diferents en quan a l'ensenyament, com per exemple un company exposava el cas d'un mestre que era "amic dels alumnes", és a dir tant els nens com els alumnes sentien molta estima mútuament i això feia que les classes fossin més amenes, sense perdre de vista l'objectiu de l'ensenyament.
-Un dels aspectes que jo mai li hauria donat importància és a la situació de l'escola en quan a context, mai hauria imaginat la influència que pot tenir en els alumnes, companys exposaven exemples d'escoles al voltant de la natura on podien tenir molta "informació a l'abast" o bé escoles al voltant de barris no tant agradables on els nens podien veure un altre tipus d'informació que per edat penso que no és del tot recomanable.
Pel que fa al meu cas, em vaig sentir identificada amb molts aspectes que comentaven els meus companys i en altres no tant.
Recordo que un cop per any anàvem de "Convivències", eren uns dies que passàvem a Montserrat i teníem l'oportunitat d'exposar els nostres sentiments en quan a escola, família i amics, clar tot això des de "la religió".Potser us preguntareu que quan entres en una escola d'aquest tipus ja saps el que et trobaràs en quan a metodologies, estils, entre d'altres, però vosaltres creieu que un nen de 9 anys coneix el sentit de l'eucaristia, pot arribar a comprendre el “rerefons” d'una religió? Normalment un nen de 9 anys no decideix, fan lo que els pares i mestres li diuen.
Tota aquesta reflexió m'ha fet pensar en com seré jo en un futur, en quina educació voldré que els meus fills tinguin, suposo que la millor, però avui dia quina educació és la millor?
Salutacions,
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada